Blog Listem

5 Ağustos 2014 Salı

Geleceğin Mimarisi

gelecek

Venedik Mimarlık Bienali’nde (i-City) de yüksek teknoloji Rus Pavilion
Binalar giderek teknoloji ve küreselleşme etkilenen – ama onlar mimarlığın geleceği için ne anlama geliyor? Jonathan Glancey’nin incelemeleriyle karşınızda.

Dünyanın en güzel kitap evleri
Dünyanın herhangi bir yerinde herhangi bir geliştirme veya yeniden kalkındırılması şehir merkezinin siluetine bir göz atın. Giderek – - dikkatini gibi kapmak için tasarlanmış tek “çoklu-kullanım” binalarda yer bu çeşitli işlevler Ne görmek abartılı yeni ofis kuleleri, apartmanlar, oteller ve galeriler, geniş, floresan aydınlatmalı ve klimalı bir zemin olduğunu moda modelleri somurtarak dev posterleri.
Modern mimari için özür dönüm gizli bir küresel yapı fabrikası tarafından üretilen gibi eşit, ve bu ‘look-at-me’ gökdelenler ve diğer gösterişli binaların gölgelerin içinde, en çok banal görünümlü yeni gelişmeler, dönüm bulabilirsiniz gibi hızlı ‘gayrimenkul’ demek gibi.
“Son birkaç yılda”, Paolo Baratta, Venedik Bienali’nin küratörleri başkanı ve temalar bizim seçimler bir yandan mimarlık ‘spectacularisation’ arasındaki boşluğu ve çekişen kapasitesinin bilinci dayalı olmuştur “diyor toplumun diğer taleplerini ve ihtiyaçlarını ifade etmek. Mimarlar “sıradan” değilse sefalet bayağılık doğru yoldan gidiyor [süre] huşu uyandıran binalar oluşturmak için üzerine denir: bir çağdaşlık kötü [ly] yaşıyordu “.
14. Venedik Mimarlık Bienali 7 Haziran’da açıldı, kimin Hollandalı mimar Rem Koolhaas, küratörlüğünü Büro for Metropolitan Architecture (OMA), 1975 yılında Rotterdam’da kurulan, yeni fikirler ve pek çok dikkat çekici binalar hem de bir güç olduğunu Porto’nun göktaşı gibi gelen Casa da Música güçlü yapısal hüner için Pekin’de Çin Merkez Televizyonu Binası .Koolhaas’ın ekibi araştırma ve son Venedik Bienali’ne küratörlük iki yıl geçirdi. Eğer modern mimarisi geçtiğimiz yüzyılda dünyada ne hale geldi nasıl anlamak istiyorsanız, Venedik’in Arsenale ve Giardini delle Bienali’nin sergi salonları önümüzdeki altı ay içinde olmak üzere yerlerdir.
Venedik Mimarlık Bienali'nde (i-City) de yüksek teknoloji Rus Pavilion
Kontrol odaları
Koolhaas bize dünya Modernizm kucakladı nasıl göstermek amacı ne. Tek bir yazar tarafından yazılmış sanki son bölümleri okumak bile – 65 ülke son Mimarlık Bienali’nde temsil ediliyor ve, anlatmak için pek çok hikaye vardır. Küresel tasarım her geçen yerel, ulusal, bölgesel veya şehir stili superceded görünüyor.
Akıllıca ve beklenmedik, Koolhaas ve mimarlar, tarihçiler ve küratörlerin ekibi modelleri geleneksel bir sunum, ünlü etkili veya başka unutulmaz binaların fotoğrafları ve çizimleri aracılığıyla, ne de ünlü bir hayatları ve eserleri ile de bu büyük hikayeyi anlatmak için seçmiş Modern mimarlar.Bunun yerine, Venedik, Mimarlık Elements, en temel sergi mimarisi evrensel bir montaj içine inançları, arzuları ve kültürleri ifade pratik bir sanat formu dönüştürdü edildiği gibi yapı bileşenleri ve ayrıntıları bin yıl içinde değişti hangi yollardan özenli bir çalışmadır makine yaş elemanları: büyük, kapalı ofis penceresinden `yürüyen ve bir zamanlar güzel merdivenler vardı asansörlerin bankalara s.
“Bir gün, seni eve ihanet olabilir,” Hollandalı mimar Rem Koolhaas (AP)
Koolhaas eylem bu tarihi dönüşümü izlemek için pencereler, duvarlar ve hatta klozet bakmak ziyaretçi sorar. ”Ama, sadece uzun bir başlangıç” diye anlattı bana. ”Mimari kuram, mimari tarihçiler henüz bu değişim süreci ile yakalanmış değil.” Şimdi, mimar “Biz binaların içine akan sabit verilerin bir çağda yaşıyoruz.” Diyor fikri, elbette, biz olacağıdır ofisler, oteller, hastaneler, evler – - Bizim mimari çevresini kontrol edebiliyoruz. “bir gün eve ihanet olabilir” Koolhaas, bilgiç sırıtarak, uyardığı gibi, her ne kadar bugüne kadar daha ayrıntılı olarak,
Yerel kahramanlar
Koolhaas, ama biz evrensel bileşenlerden şekilli, banal sayısallaştırılmış ve otomatik binaların küreselleşen bir dünyada yaşamaya mahkum düşünmektedir. Biz, en azından, geleceğe çeşitliliği ve mimari sürpriz bir dereceye bekleyebilirsiniz ki “Mimarlar”, diyor, “bina tipleri yeniden düşünebiliriz”. Olsa da, aynı zamanda, bu büyüleyici ve polemik Mimarlık Bienali’nde bulabilirsiniz ne, modern mimarinin henüz yeniden ve yeniden yorumlamak dünyada yerel kültürleri ve bunu yaparken, çok genç Yeni Zelanda gibi “füzyon” binalar üretmek olabilir hangi yolu vardır şefler Asya ve kivi mutfaklarından karıştırma ve taze ve cazip bir şey dönüştürerek, son yirmi yılda yaptık.
Bu ülkenin Venedik Bienali’nde sergilenen ilk kez olduğunu ve mimarlar, eski, yeni yerel ve global kültür ve öğelerini bağlamak yeni ve özel bir şey üretebilir nasıl anlatacak bir hikayesi var çünkü Yeni Zelanda söz.Venedik kendi gösteride, Yeni Zelanda’nın mimarlar ve küratörler diğer tasarımlar arasında, 1961 yılından kalma Karori, Wellington güzel Futuna Şapel, mimar John Scott ve heykeltıraş Jim Allen tarafından tasarlanan ve bir kardeş tarafından yaptırıldığı, üzerinde durulacak Meryem Derneği.
Wellington Karori at Futuna Chapel, Yeni Zelanda Maori ortaçağ ve modern öğeleri (Futuna Charitable Trust Arkadaşlar) karışımları
Nick Bevin, bir Wellington mimar ve sandalye Futuna Charitable Trust Dostları , Venedik Bienali’nin açılışı öncesinde bu dokunaklı şapelin bir iki hafta görmeye götürdü. Onlar Ronchamp’ın (1954) ve Vence Matisse’in painterly La Chapelle du Rosaire (1951), Le Corbusier’nin dünyaca ünlü Fransız hac şapel gibi Bevin ve arkadaşı Güven üyeleri aynı nefeste bu çarpıcı beton, ahşap ve pleksiglas şapelin konuşun. 2000 yılında Meryem Derneği tarafından terk şapelin dahi, bu Maori kültürü alınan yapısal fikir ve sembolizm ile Le Corbusier fikirleri ve hatta elemanları, sigortalar olmasıdır. Hiçbir inanç, tüm inançlara ve insanlara açık – - Ronchamp’ın ve Vence çekilen geleneksel Maori toplantı salonları ve mimari skorlarla ince yankıları ile yankılanan Yani, burada bir şapel vardır.
İç güzel muhteşem renkli Perpsex pencereleri aydınlatarak güneş tarafından yanar – anda camdan daha ucuzdur; Bu pahalı bir bina değildi – çatı yapısı bir Maori karışımı, ortaçağ ve modern unsurlar ise. Bugün, şapel kararlılıkla banal yeni geliştiricilerin konut, değerli ve nadir böyle akıllı mimari sadece nasıl bir hatırlatma bir gelgit yalnız duruyor. Modern yanı sıra zaman onur inşaat malzemeleri – - hatta unsurlarıyla Futuna Şapel yeni bir mimari geliştirdi nasıl gösterir, ve hala dünyanın bazı bölgelerinde henüz tüm tüketen kafa, kalp ve ruhun üzerinde verilen değil, gelişebilir küresellik.
Bu, daha önce başka bir yerde yapıldı. Tasarım ve ortamda atmosfer ve Fin göller ve ormanların unsurları yakalayan, Alvar Aalto en mütevazı parlak Saynatsalo town hall (1951) de, örneğin bak. Yerli Kanak halkının kültürünü yanı sıra, modern Ceneviz ve uluslararası teknik ve çevre know-how ifade kutluyor Yeni Kaledonya Noumea yakınlarındaki Renzo Piano romantik ve yavaşça zorlayıcı Jean-Marie Tjibaou Kültür Merkezi (1998), de, bak.
Olsa bile, Futuna bir vahiy olduğunu – hem gerçek ve temsil edildiği gibi Venedik NZ ekibi tarafından – Rem Koolhaas’ın 2014 Mimarlık Bienali biz Lagos ya da Londra, New York ya da Yeni Kaledonya yaşıyor olsun, tüm fiyonklar genelinde bir uyarı atışı olduğunu , hayatın yoğun materyalist global bir şekilde, dilediğine ne görünmesini için gerçekten dikkatli olmak, o Baratta en önde gelen, bir “modernizm kötü yaşamış” ve bir gün bize de ihanet ediyorsun belki olabilir, Koolhaas’ın evleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *